U mnie po postoju dokładnie prawie 3 dniach przy temp. zewnętrznej 14 stopni odpalił bez podwyższonych obrotów. A tak na co dzień latem to 95% właściwie odpaleń z podwyższonymi. Ale myślę, że to lepiej nawet pod tym kątem, iż szybciej się nagrzewa silnik, a robię ogólnie odcinki po mieście po 7-10km.
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Panowie, tak mi się jakoś przypomniało... W Fabii II była podobna akcja tzn. przy odpalaniu w ciepłe dni, przy włączonej klimie obroty lądowały w okolicy 1500 rpm i spadały po jakimś czasie. W takich wypadkach zmieniali soft silnika ( dotyczyło to chyba silnika 1,2 )...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
dla posiadaczy kabelków - ciekawostka. Wygląda na to ze czas podwyzszonych obrotów silnika po uruchomieniu mozna adaptowac :
moduł 08 HVAC:
adaptacja funkcji driving time for basic setting of compressor run in
standardowo ustawione na 120 sec.
prosze o potwierdzenie tej funkcji przez kolegów specjalistów
Pozdrawiam - Marcin
Komentarz
-
-
Kolega Jac_ek napisał 10 sierpnia 2011:
byłem na #1 przeglądzie gwarancyjnym, i sobie poczekałem 2h , ale czasu nie traciłem bo był przy kompie dość kontaktowy pracownik z ASO, i jak się okazało JEST akcja serwisowa w 1.4 TSI, na napinacz rozrządu, w samochodach u których klienci zgłaszają metaliczne stuki z komory silnika.
W dokumentach z hali po przeglądzie, w uwagach mechanika było napisane "wariator rozrządu !!" u mnie co prawda stuki nie wystąpiły ale Pan powiedział że warto to by było zrobić przed końcem gwarancji.
Kolego napisz proszę coś więcej o tej akcji serwisowej dotyczącej napinacza rozrządu.
Ja mam także czasami przy odpaleniu silnika to nieszczęsne terkotanie. Niestety gwarancja skończyła mi się w kwietniu 2011 r., a terkotanie ujawniło się w lipcu 2011 r. I zastanawiam się czy ta wspomniana przez Ciebie akcja serwisowa obejmuje też auta po gwarancji?
Komentarz
-
-
Dzisiaj nagrałem dźwięk silnika, a raczej stukania/terkotania jakie wydobywają się z komory silnika.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LLiZe5CZiKw[/youtube]
aparat cicho nagrywa, także proszę dać głośniej;
Tutaj sam plik audio w trochę lepszej jakości.
Tak jak pisałem, dźwięk wydobywa się z komory silnika. Pojawia się (ostatnio coraz częściej) gdy silnik jest rozgrzany, tylko na wolnych obrotach. Po przygazowaniu na chwile znika.
Komentarz
-
-
szakunec, masz klime? taki odgłos jest na włączonej ? jak ja wyłączysz odgłos znika?kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
zostawilem dzis auto w ASO "warkot silnika przy odpalaniu i utrata mocy" diagnoza-rozrząd do wymiany i turbina"-auto zostało do czasu sprowadzenia części aby nie jezdziło gdyz moze to wywolac powazniejszą awarię. Nie wierzcie ze to klima czy "te silniki tak mają" tylko jedzcie do ASO-ja tak jezdzilem przez ok 10 tys (auto ma na dzis 40tys) wierzac ze tak ma byc ale to nieprawda. Serwis chyba wie ze takie rzeczy sie dzieją bo auto przyjeli i zatrzymali bez mrugniecia okiem. Czas oczekiwania 3 tyg-poczekam. cdn...
Komentarz
-
-
szakunec, czy ten dźwięk dochodzi jakby bardziej z prawej strony deski rozdzielczej? Kilkukrotnie mi się coś takiego pojawiło, ale poterkotało i przestało - imho niezależnie od stopnia rozgrzania silnika, ale znika po podgazowaniu.
Czy w tej okolicy w komorze silnika jest jeszcze jakaś pompa, która może terkotać?
Komentarz
-
-
sew1981, kto wsiada do mojego auta potwierdza, że na postoju go nie słychać. To że pompa czasami pohałasuje - trudno. Teraz ten terkot z przodu też mi nie przeszkadza, bo pojawia się sporadycznie. Chcę dojść skąd pochodzi, ale samochód jeździ dalej (odpukać) jak złoto więc i ja śpię spokojnie.
szakunec, wymieniałem filtr paliwa w lipcu, na obecnym przejechałem chyba nie więcej jak 10tys km (musiałbym sprawdzić). Chyba że z tym nowym jest coś nie tak.
Komentarz
-
-
szakunec, mam dokładnie taki sam klank!
i to od jakiegoś miesiąca
przebieg 21.000km
co z tym będziesz działać?kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Piotr AMP
ale miałeś taki klank jak tutaj w linku?
tylko na wolnych?kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKIPiotr AMP
ale miałeś taki klank jak tutaj w linku?
tylko na wolnych?Pozdrawiam
Piotr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydA ktoś wie jaki jest koszt wymiany tego całego "wariatora" na własny rachunek ?
Zamieszczone przez MarcinoooZamieszczone przez Jac_ekokazało JEST akcja serwisowa w 1.4 TSI, na napinacz rozrządu, w samochodach u których klienci zgłaszają metaliczne stuki z komory silnika.
W dokumentach z hali po przeglądzie, w uwagach mechanika było napisane "wariator rozrządu !!" u mnie co prawda stuki nie wystąpiły ale Pan powiedział że warto to by było zrobić przed końcem gwarancji ;-)
Zamieszczone przez ArkenLekko nie jest, upieraj się przy swoim, tez musiałem trochę z ASO "powalczyć"
Może poproś niech Ci to dadzą oficjalnie, na piśmie........Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Komentarz
-
Komentarz